2019/01/05

Historia jednego zdjęcia: Fotografia rodziny Cooper / Duch zwisający z sufitu


Jak podaje większość internetowych źródeł, fotografia została wykonana w latach 50 dwudziestego wieku. Widoczne na nim osoby to dwóch kilkuletnich chłopców, ich mama oraz babcia. Zdjęcie wykonane zostało przez ich ojca. Rodzina świętowała wówczas wprowadzenie się do nowego domu w miasteczku w Teksasie i właśnie z tej okazji wykonane zostało pamiątkowe zdjęcie.

W trakcie samego fotografowania, nikogo innego poza członkami rodziny nie było w kadrze. Dopiero po wywołaniu zdjęcia, ukazała się na nim przerażająca ludzka postać bezwładnie zwisająca z sufitu.


Do dziś nie wiadomo, czy zdjęcie jest autentyczne, czy też zostało sfałszowane. Faktem jest natomiast, iż w sieci pojawiło się w 2009 roku na jednej z amerykańskich paranormalnych stron internetowych.

Według niektórych źródeł odnaleziony został mężczyzna, Robert Copper, który twierdził, iż jest jednych z fotografowanych chłopców:


Gdy mój starszy brat wysłał mi to zdjęcie byłem w szoku. Dwaj mali chłopcy to my. Był wtedy rok 1959. Posiadam dużo podobnych zdjęć, za wyjątkiem tego. Moja mama miała w zwyczaju wyrzucanie fotografii, które nie przypadły jej do gustu, a wszystkie, które kiedyś zachowała, w końcu przekazał mi. Ta historia to niemal całkowicie fikcja. Nazywamy się Copper, nie Cooper. 

Robert Copper dostarczył też inne zdjęcia siebie i swojego brata z tamtego okresu, by udowodnić, że mówi prawdę:


źródła:
https://realparanormalexperiences.com/the-cooper-family-photo
http://anomalyinfo.com/Stories/1959-cooper-family-ghost-photo